پاورپوینت مفهوم خودباوری در 28 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 28 |
حجم | 4188 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت مفهوم خودباوری در 28 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
خودباوری چیست؟
خودباوری فاکتوری اکتسابی یا ذاتی است؟
مهمترین تفاوت خودباوری با اعتماد به نفس کاذب
مؤثرترین روشهای تقویت خودباوری
باورها، عمیقترین لایه شناخت انسان
تفاوت خودباوری مثبت با منفی
ارتباط خودباوری با احساس رضایتمندی درونی
رواندرمانگران شناختی_ رفتاری چگونه به افراد در جهت تقویت خودباوری کمک میکنند؟
بخشی از متن
مقدمه
حتماً شما هم با افرادی برخورد کردهاید که خودباوری مثبت دارند؛ انسانهایی که در برابر موانع و مشکلات محکم هستند و ایستادگی میکنند در مقابل این اشخاص، افرادی بوده که در برابر ناملایمات زندگی به سرعت شکننده و آسیبپذیر هستند.
خودباوری صفتی مهم است که به کمک آن میتوانید بسیاری از کارها را پیش برده و به موفقیتهایی بسیار دست پیدا کنید، داشتن اعتماد به نفس و خودباوری موجب میشود تا شما به این باور برسید که میتوانید دست به کارهایی شگرف زده و پلههای موفقیت را بدون هیچ کمکی و به پشتوانه قدرت درونی خود طی کنید.
پاورپوینت ویژگی های دیوانسالاری در 23 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 23 |
حجم | 4087 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت ویژگی های دیوانسالاری در 23 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
سازمان رسمى و دیوانسالارى
سازمانهاى بسیار متشکل و سازمانهاى داراى تشکل ضعیف
سازمان دیوانسالارانه
ویژگىهاى دیوانسالارى
بخشی از متن
مقدمه
جامعهشناسان نهادهاى اجتماعى را از سازمانهاى رسمى و غیررسمى متمایز مىدانند. نظامهائى از هنجارها و ارزشها هستند که براى آن وجود دارند تا جامعه بتواند هدفهاى معینى را براى خود بازشناخته و آنها را دنبال کند. پنج نهاد اجتماعى بنیادى عبارتند از نهاد خانوادگی، نهاد مذهبی، نهاد آموزشی، نهاد اقتصادى و نهاد حکومتی. هدفهاى نهادهاى اجتماعى پهنههاى گستردهاى را در برمىگیرند و ارزشهاى را تجسم مىسازند که نقشى اساسى در زندگى اجتماعى دارند. اما سازمانهاى رسمى به گروههائى از افراد اطلاق مىشوند (نه نظامهائى از هنجارها و ارزشها) که براى رسیدن به یک هدف بسیار مشخص کوششهاى خود را هماهنگ مىسازند. سازمانهاى رسمى معمولاً بزرگ هستند و با قواعد و مقررات معینى کار مىکنند و داراى سلسله مراتب مشخصى از اقتدار و مسئولیت مىباشند. اما سازمانهاى غیررسمى عموماً کوچک هستند و هدفهاى چندان مشخصى ندارند و با یک رشته قواعد و عملکردهاى دقیق و حسابشدهاى کار نمىکنند.
پاورپوینت کسب و کار خانوادگی در 37 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 883 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | ppt |
دسته بندی | مدیریت |
پاورپوینت کسب و کار خانوادگی در 37 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
تعریف کسب و کار خانوادگی
تشریح کسب و کار خانوادگی
مدل های مطالعه کسب و کار خانوادگی
ابعاد تشکیل دهنده کسب و کار خانوادگی
مراحل تکاملی یک کسب و کار خانوادگی
مباحث مالکیت در چرخه تکامل کسب و کار خانوادگی
مباحث مدیریت در چرخه تکامل کسب و کار خانوادگی
نقش و اهمیت کسب و کار خانوادگی
انتشارات آکادمی بین المللی تحقیقات شرکت های خانوادگی
درصد کسب و کارها ی خانوادگی از کل کسب وکارها
نقش و اهمیت خانواده و کسب و کارهای خانوادگی در توسعه کارآفرینی
آثار و فواید توسعه کارآفرینی از طریق ایجاد و افزایش کسب و کارهای خانوادگی
عوامل مؤثر بر راه اندازی کسب و کارهای خانوادگی
بخشی از متن
کسب و کار خانوادگی، به مثابه سازمانی است که اصلی ترین تصمیمات و برنامه های عملیاتی آن برای انتقال و جایگزینی رهبری، تحت تاُثیر و نفوذ اعضای خانواده ای قرار دارد که این اعضا در مالکیت و یا مدیریت آن سازمان نقش اصلی را بر عهده دارند.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
پاورپوینت مدیریت و مدیران (فصل اول کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی) در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
تعداد صفحات | 25 |
حجم | 742 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | مدیریت |
پاورپوینت مدیریت و مدیران (فصل اول کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی) در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
چرا باید به مطالعه مدیریت پرداخت؟
چگونه مدیریت را مطالعه کنیم؟
نگرش فرآیندی چیست؟
چگونه نگرش سیستمی میتواند مفاهیم مدیریت را یکپارچه نماید؟
سازمان و محیط
نگرش اقتضایی در مطالعه مدیریت چیست؟
مدیران چه کسانی هستند و چه کار می کنند؟
ویژگیهای مشترک سازمانها
وجه تمایز مدیران و کار کنان عملیاتی چیست؟
سطوح سازمانی
مدیریت چیست و وظایف مدیران کدامند؟
کارآیی و اثربخشی
وظایف مدیران کدامند؟
نقش های مدیریت کدامند؟
نقش میان فردی مدیریت
نقش اطلاعاتی مدیریت
نقش تصمیم گیریمدیریت
آیا مدیران اثر بخش مدیران موفقی هستند؟
توزیع سازمان بر حسب وظیفه در سطح سازمانی
شایستگی های مدیریت
اهمیت نقشهای مدیریت در تجارت کوچک
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مفهوم استقلال دوران نوزادی
ویژگی های دوران کودکی مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مفهوم استقلال دوران نوزادی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم استقلال دوران نوزادی مفهوم استقلال دوران نوزادی تعریف استقلال دوران نوزادی تاریخچه استقلال دوران نوزادی
![]() |
دسته بندی | روانشناسی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 34 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
خصوصیات محصول:
فرمت : doc
تعداد صفحات : 13
کودکی، در سادهترین بیان و به عنوان یک گستره سنی متمایز از دورههای دیگر زندگی، به دورهای که از تولد تا نوجوانی ادامه دارد اطلاق میگردد. نیازهای آموزشی برای مشخص کردن چرخههای آموزشی به دورههای پیدرپی کودکی اول، دوم و سوم متوسل شدهاند. کودکی به سه دوره کوچکتر تقسیم میشود:
کودکی نخست(از تولد تا حدود دو سالگی)
کودکی میانه(از دو سالگی تا شش سالگی)
کودکی پایانی(از شش سالگی تا دوازده سالگی)
کودکی نخست
کودکی نخست به بخشی از کودکی اطلاق میگردد که از تولد تا زبان باز کردن ادامه دارد و به اعتبار فقدان ظرفیت استفاده مؤثر از گفتار، این دوره را میتوان دوره پیشکلامی و به دلیل شکلگیری ساختهای ایجادکننده امکان فهمیدن و فهماندن بدون استفاده از گفتار بنابر سازه دریافت و واکنش بر اساس تجهیزات حسی – حرکتی، دوره حسی – حرکتی نامید.
پس از پشت سر گذاردن موقعیت درونرحمی، نوزاد که وابستگی کامل را تجربه کرده حالا به عنوان یک پایان و در عین حال یک شروع پا به جهان میگذارد.
نمو حرکتی نوزاد کاملا وابسته به نشو و نمو یافتگی مغز و اعصاب مرکزی اوست. نمو حرکتی کودک زمانی به انجام میرسد که کودک به سطح نشو و نمای لازم برای تحقق پارهای از فعالیتها رسیده باشد. کودکانی که در محیطهای نامساعد پرورش مییابند ممکن است تا حدی تاخیر حرکتی از خود نشان دهند و در این صورت عوامل محیطی، نقش بارزی در تسریع و تاخیر تحول بر عهده دارد.
در کودکی اول، ابتدا باید به خاطر بسپاریم که ظهور توانایی گرفتن، ایستادن، راه رفتن، از یک هوش عملی ابتدایی سود جستن، بروز نخستین نشانههای گفتار و تجلی اولین ارتباطهای عاطفی، در حکم جهتگیریهای مشخص یک انسان در راه تحول قلمداد میشوند(منصور، 1387).
ویژگیهای ذهنی کودک در این دوره
از دید پیاژه، این دوره نقطه شروع فعالیتهای فکری در نخستین مرحله رشد کودک است که به وسیله اعمال حسی و حرکتی مشخص میشود.
کودک از طریق فعالیتهای حسی و حرکتی محیط را شناسایی میکند ولی هنوز قادر به تصور و تفکر نیست. در این مرحله هوش کاملا عملی است ولی همین اعمال، اساس فعالیتهای ذهنی بعدی را تشکیل میدهد(سیف، کدیور، کرمی نوری، لطف آبادی، 1390).
رشد عاطفی و اجتماعی
حالات عاطفی کودک، ابتدا به احساس آسایش و عدم آسایش محدود میشود. از زمانی که کودک دریابد که وجود مادر برای ارضای نیازهایش ضروری است، اولین زمینههای آگاهی از عوامل اجتماعی شکل میگیرد. در سه چهار ماهگی، هیجانهای خوشایند کودک به صورت شادی، خنده و صداهای مخصوص در مقابل محرکهای مطبوع دیده میشود(سیف و همکاران، 1390).
یک کودک طبیعی سه تا شش ماهه در مقابل چهره مادر یا افراد غریبه لبخند میزند. در هشت ماهگی چهرهاش با دیدن افراد غریبه تغییر میکند و در اواخر سال اول زندگی، پاسخ عاطفی ترس، گاه به صورت اضطراب کلی و گاه به صورت وحشت از غریبه، ترس از جدا شدن از مادر به وضوح دیده میشود که به تدریج از بین میرود(سیف و همکاران، 1390).
احساس امنیت و دادوستد عاطفی با مادر
اهمیت مادر برای کودک، صرفاً در رفع نیازهای اساسی او خلاصه نمیشود، بلکه همه احساس امنیت کودک وابسته به وجود مادر است. اولین احساس رضایت خاطر در نتیجه مکیدن حاصل میشود. شیر دادن مادر، پیوند عمیق بین مادر و کودک به وجود میآورد و موجب رضایت خاطر مادر و احساس امنیت خاطر کودک میشود(سیف و همکاران، 1390).
ارتباط با بزرگسالان ارتباط کودک با بزرگسالان و چگونگی آن از مهمترین عوامل رشد کودک میباشد. او با شروع رشد و کسب تجارب ادراکی محیطی، شروع به شناخت افراد در محیط میکند. این شناخت از حدود سه یا چهار ماهگی حاصل میشود. اولین کسی که کودک با او ارتباط برقرار میکند مادر است. پس از پایان سال اول، کمتر به دستکاری اشیا میپردازد و بیشتر به مشاهده و نامیدن و اشاره کردن تمایل دارد. سال دوم زندگی از نظر رشد اجتماعی اهمیت بسیار دارد. از یک طرف تواناییهایی به دست آورده که دوست دارد آنها را به مرحله اجرا بگذارد و از طرف دیگر نیاز او به بزرگسالان هنوز قابل توجه است. کودک در این سنین ضمن احساس امنیت و آرامش در محیط، باید بتواند به راحتی احساسات و تمایلات خود را نشان دهد تا تدریجا استقلال و اتکای به نفس در او رشد کند (سیف و همکاران، 1390).
در چه زمانی کودکان یا نوجوانان رسماً اعلام استقلال می کنند؟
فرد در دو دوره اعلام استقلال می کند؛ در دو سالگی و در دوره ی نوجوانی. دوسالگی زمانی است که شیرخوار از مادر مستقل می شود. در این سن کودک به والد می گوید: « خودم می خواهم کارهایم را انجام دهم. خودم می خواهم غذا بخورم. خودم می خواهم لباس بپوشم». والد احساس می کند کودکش با او لجبازی می کند؛ در حالی که این رفتار راهی برای به دست آوردن استقلال است و شیرخوار به این ترتیب اعلام استقلال می کند. دومین دوره ای که فرد اعلام استقلال می کند، دوره ی نوجوانی است. در این دوره نوجوان می خواهد مستقل شود، اما نه از مادر؛ بلکه از خانواده. در این دوره ارتباطات اجتماعی گسترده تر از فضای خانواده است. نوجوان به سبب نیاز به مستقل شدن برای خودش حریم خصوصی تعریف می کند. وی به شدت از این حریم خصوصی مراقبت می کند. به علاوه مایل است در تصمیم گیری های خانواده نقش داشته باشد و مسئولیت برخی امور را به دست گیرد. این امور ابتدا در حوزه ی فعالیت های ساده و جاری خانواده است که به تدریج به مسائل پیچیده تر منتهی می شود (محمودی قرائی، 1388).